Více než dva tisíce účastníků navštívili letošní veletrh Volný čas není nuda, který již třináct let na Vysočině organizuje Rada dětí a mládeže kraje Vysočina ve spolupráci s partnery v […]

Více než dva tisíce účastníků navštívili letošní veletrh Volný čas není nuda, který již třináct let na Vysočině organizuje Rada dětí a mládeže kraje Vysočina ve spolupráci s partnery v jednotlivých okresních městech.

„V Jihlavě tentokrát akce neproběhla z důvodu nepříznivého počasí,“ říká Jan Burda z rady dětí a mládeže a dodává: „I tak se do akce zapojilo více než sedmdesát dětských organizací a navštívilo ji více než dva tisíce lidí. Z toho máme velkou radost.“

Smysl akce, tedy propagovat jednotlivé dětské organizace napříč krajem a ukázat tak jejich rozmanitost a komplexnost se opět naplnil. „Naší snahou je pomoci organizacím s propagací jejich volnočasových aktivit a zároveň rodičům usnadnit výběr aktivit pro děti. Rodiče mají na našich akcích spoustu organizací na jednom místě, mohou se seznámit s jejich aktivitami a zároveň se přímo doptat vedoucích. Organizacím potom zajistíme prostor pro prezentaci a s troškou nadsázky se dá říct, že k jejich stánku dovedeme stovky dětí. Akce nám tak, i po třinácti letech, stále dává smysl,“ dodává Jan Burda.

Smysluplné trávení volného času je neoddělitelnou součástí výchovy dětí a mládeže. Ta musí stát na třech pilířích – rodina, škola, volný čas. Všem třem těmto oblastem je třeba věnovat pozornost. Pokud jeden z pilířů nestojí na pevných základech, zdravému rozvoji dítěte něco chybí. Co se týče volného času, jsou nejlepší kroužky nebo oddíly, které fungují celoročně. Ty mají na rozvoj dětí největší vliv.

Výběr volnočasových aktivit a vůbec rozhodování o tom „co s volným časem“ je důležitou součástí života dětí. Měl by rozvíjet talent ale i všestrannost. Zároveň hraje důležitou roli v rozvoji dětí vzhledem k práci v kolektivu, utváření vztahů mezi lidmi atd. Takového výchovného působení lze ve volném čase dosáhnout jen pravidelností.

Fotogalerie z letočního ročníku je dostupná zde.

Krajskými partnery akce jsou Kraj Vysočina, Všeobecná zdravotní pojišťovna, Decathlon a HIT Rádio Vysočina
V Třebíči akci podporuji taské Město Třebíči a Horácké autodružstvo Třebíč.

+ posts

šéfredaktor