Dvakrát týdně společné vaření přes internet, pečení bábovky, pokusy s hlínou, tvorba návrhů keltského umění, čtenářské dílny a online prezentace projektů z angličtiny. I tak může vypadat vyučování v době uzavřených škol. Děti […]

Dvakrát týdně společné vaření přes internet, pečení bábovky, pokusy s hlínou, tvorba návrhů keltského umění, čtenářské dílny a online prezentace projektů z angličtiny. I tak může vypadat vyučování v době uzavřených škol. Děti z montessori sekce pražské ZŠ Na Beránku jsou sice doma, ale jejich škola se stará o to, aby měly širokou nabídku možností, jak smysluplně využít čas, který dětem a jejich rodinám začátkem března nečekaně „spadl do klína“.

„Když jsme dostali zprávu, že se budou zavírat školy, řekli jsme si s ostatními učiteli, že se z toho hlavně nechceme zbláznit,“ vysvětluje Mirka Kellovská, vedoucí Montessori programu ZŠ Na Beránku v Praze 4. „Od začátku nám bylo jasné, že si chceme především zachovat naši komunitu, aby nám společně bylo dobře, a také je pro nás důležité, abychom ulehčili situaci rodičům.“

Základem je pestrá nabídka: něco musíš, něco můžeš, učitelé pomůžou

„Rozhodně jsme nepřešli na výrobu nějakých pracovních listů,“ říká Kellovská. „Spoustu pomůcek vyrábíme, fotíme, skenujeme a obrázky posíláme dětem, aby s nimi mohly pracovat i doma. A jinak vytváříme pro každé trojročí společně co nejpestřejší nabídku, aby si každý mohl vybrat.“

Celý článek najdete na: https://www.rodicevitani.cz/koronavirus/domaci-skola-v-montessori-stylu-pect-pocitat-prezentovat-a-pritom-pestovat-komunitu/

krskova@rdmkv.cz | + posts

redaktorka